Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 8

8. Luneta, zjazd linowy, optyka i iluzja. (NIE)ZWYKŁY, naukowy plac zabaw dla wszystkich przy Szkole Podstawowej nr 2


Opis projektu

Projekt zakłada stworzenie ogólnodostępnej przestrzeni edukacyjno-rekreacyjnej przy Szkole Podstawowej nr 2, opartej na idei naukowego placu zabaw. Będzie to miejsce, w którym dzieci, młodzież i całe rodziny będą mogły w praktyce odkrywać prawa nauki, rozwijać ciekawość świata, uczyć się przez eksperymentowanie i wspólne doświadczanie.
W ramach projektu planuje się zakup i montaż następujących urządzeń:
1. Luneta astronomiczna z filtrem słonecznym – do bezpiecznej obserwacji nocnego nieba (planety, księżyc) i Słońca.
2. Gra głuchy telefon – dwie słuchawki, zabawa i nauka dźwięku, komunikacji i zjawisko fal akustycznych.
3. Panel muzyczno-sensoryczny – rozwój zmysłów i kreatywności dźwiękowej.
4. Tablica sensoryczna z kulodormem – fizyka ruchu w praktyce, nauka o grawitacji i energii.
5. Wielki Układ okresowy pierwiastków o wymiarach około 180x380 cm.
6. Urządzenie łączące iluzję i złudzenia optyczne,
7. Zjazd linowy – integracja ruchu z emocjami i fizyką prędkości.
8. Stożek linowy do wspinaczki
9. Zestaw ogrodowy (ławostoły) – przestrzeń odpoczynku i prowadzenia zajęć w plenerze.
10. Tablice edukacyjne o tematyce 4 pór roku, kontynentów, ochronie środowiska
11. Zestaw dwóch zjeżdżalni, tunelu, podestu i mini ścianki wspinaczkowej, czyli standardowa przestrzeń dla urozmaicenia zabawy.
12. Gra edukacyjne ekologiczna w formie gry pamięciowej.
13. Urządzenie do ćwiczenia orientacji przestrzennej i lateralizacji.
14. Koło optyczne i iluzje – obserwacja zjawisk optycznych i złudzeń.
15. Film animowany – stanowisko do tworzenia krótkich filmów poklatkowych.
Cele projektu:
Rozbudzenie ciekawości naukowej wśród dzieci i młodzieży.
Stworzenie przestrzeni łączącej aktywność fizyczną i intelektualną.
Edukacja ekologiczna i zdrowotna przez zabawę.
Integracja międzypokoleniowa poprzez wspólne odkrywanie i działanie.
Poprawa jakości przestrzeni publicznej i zwiększenie jej funkcji edukacyjnych.
Spodziewane korzyści:
Lepsze wyniki edukacyjne dzięki nauce przez doświadczenie.
Zwiększenie motywacji uczniów do nauki przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.
Wzrost atrakcyjności szkoły i jej otoczenia.
Promowanie zdrowego stylu życia, aktywności na świeżym powietrzu i świadomego korzystania z zasobów środowiska.
Projekt ten to inwestycja w rozwój dzieci i jakość przestrzeni miejskiej – łączy wiedzę, estetykę i dostępność. Dzięki niemu nauka staje się przygodą, a Kwidzyn zyskuje miejsce pełne inspiracji i ruchu.
Uzasadnienie realizacji:
Współczesna edukacja wymaga nowych narzędzi, które angażują uczniów i wspierają uczenie się przez działanie. Plac zabaw w wersji naukowej to rozwiązanie, które łączy edukację, aktywność fizyczną oraz zabawę. W erze cyfrowej szczególnie ważne staje się stwarzanie możliwości bezpośredniego kontaktu z nauką w świecie rzeczywistym. Poprzez eksperymenty na świeżym powietrzu, szybciej i trwalej przyswajamy wiedzę z zakresu przyrody, fizyki, geografii, astronomii czy ekologii. Lokalizacja przy szkole gwarantuje codzienne wykorzystanie przez uczniów, a otwarty charakter miejsca umożliwia korzystanie z niego wszystkim mieszkańcom – rodzinom, dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym, nauczycielom i opiekunom. Plac może stać się także miejscem prowadzenia zajęć terenowych i lekcji plenerowych, wspierając nauczycieli w kreatywnym prowadzeniu edukacji.

Informacja dotycząca ogólnodostępności

Teren Szkoły Podstawowej nr 2 w Kwidzynie jest ogólnodostępny, bez ograniczeń czasowych, dla mieszkańców Kwidzyna. Dlatego chcemy przygotować (NIE) zwykły Naukowy Plac Zabaw, aby zachęcić mieszkańców do kreatywnego spędzania wolnego czasu z dziećmi na świeżym powietrzu.

Dokładna lokalizacja projektu

Naukowy plac zabaw zostanie zlokalizowany na terenie Szkoły Podstawowej nr 2, przy ul. Staszica 16. Właścicielem terenu  jest Miasto Kwidzyn, a jego zarządcą Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 w Kwidzynie. Przybliżony obszar przeznaczony pod inwestycję to 350 m2.

Czy teren należy do Miasta Kwidzyna?

Tak

Projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach

Lp.Część składowaŁączny koszt
1Koszty koszenia (koszt roczny)800 zł

Status projektu

Zweryfikowany pozytywnie